Ofte stillede spørgsmål - Travel Nord
Rejser med Travel Nord
-
Hvordan bestiller jeg min rejse?
Under hver enkel tur inde på vores hjemmeside er der en knap (bestil/forespørg) hvor man kan forespørge om et uforpligtende tilbud på en pakkerejse. Normalt vil du indenfor to hverdage vil du modtage et tilbud på den ønskede rejse via mail (Der kan forekomme længere ventetid i travle perioder). Hvis du ønsker at tage imod tilbuddet og bestille rejsen, svarer du mailen med en bekræftelse af tilbuddet. Efterfølgende har vi brug for alle deltagers navne, som de står i jeres pas, og fødselsdatoer på børn.
-
Hvornår skal jeg betale for min rejse?
Ved bestilling betales depositum på 2000kr pr. deltager plus prisen på flybilletterne. Restbeløb skal betales senest 8 uger inden afrejse. Der kan forekomme andre forhold ved store grupper. Ved bestilling af rejse med mindre end 8 uger til afrejse betales det fulde beløb ved bestilling.
-
Hvordan betaler jeg for min rejse
Ved bestilling af en rejse hos Travel Nord, vil du modtage en faktura med alle betalingsoplysningerne. Betalingen skal ske via bankoverførsel.
-
Kan jeg købe rejsen med og uden fly?
Travel Nord tilbyder rejser med eller uden fly. Vi vil til enhver tid anbefale at man køber rejsen med fly da flybilletterne dermed er en del af pakkerejsen og dermed også dækket af Den Danske Rejsegarantifond. Når du køber dine flybilletter som en del af din pakkerejse hos Travel Nord, vil flybilletterne være billigere end hvis du købte dem selv hos flyselskaberne. Travel Nord er flexible og hvis du selv ønsker at købe dine flybilletter eller hvis du ønsker at flyve med et andet flyselskab end vi tilbyder, kan du også købe din rejse uden fly hos os.
Travel Nord tilbyder direkte fly både fra København og Billund.
-
Er Travel Nord en del af Rejsegarantifonden?
Travel Nord er en del af Rejsegarantifonden nr. 2442 hvilket betyder at vores kunder aldrig kommer til at tabe deres penge i tilfælde af uforudsete omstændigheder så som Corona. Læs mere om Travel Nord og Rejsegarantifonden her >>
-
Hvornår får jeg mine rejsedokumenter?
Du vil modtage dine rejsedokumenter fra Travel Nord 2-4 uger inden afgang. Du vil her modtage en mail med et link til WeTransfer, hvorfra du kan downloade en mappe med rejsedokumenterne. Husk at tjekke din spam folder på din mail. Det er vigtigt at du kigger alle dine rejsedokumenter igennem og sikrer dig at alt er som det skal være i forhold til navne på vouchers og datoer.
-
Skal jeg have mit blå sygesikringskort med på rejsen?
Du skal huske at medbringe dit blå sygesikringskort på din rejse.
Danskere med det blå kort får sygdomsbehandling på offentlige behandlingssteder. På nogle offentlige hospitaler må man dog lægge en eventuel egenbetaling, som er gældende i det respektive EU/EØS-land.
-
Skal jeg have en rejse- og afbestillingsforsikring?
Travel Nord anbefaler alle at tegne en relevant rejseforsikring inden afrejse til udlandet. Travel Nord kan lave et tilbud på en grupperejseforsikring hvis dette ønskes.
Det er meget vigtigt at tjekke jeres rejseforsikringer inden i rejser på ferie.
Hvis man ønsker en afbestillingsforsikring, skal denne tegnes ved bestilling af rejsen. En afbestillingsforsikring kan ikke tegnes efter bestilling af rejsen. En afbestillingsforsikring koster normalt 7% af rejsens totalbeløb. Kontakt vores specialister for nærmere info.
Travel Nord tilbyder rejse- og afbestillingsforsikring fra Gouda.
-
Hvordan kontakter jeg Travel Nord under rejsen?
Du kan til enhver tid kontakte Travel-Nord på +4523988200 hvis der opstår problemer under din rejse.
-
Hvornår skal jeg møde op i lufthavnen?
Travel Nord anbefaler til en enhver tid at man møder op i lufthavnen til check-in eller bagage drop-off 2-3 timer inden flyafgang. Det er her en god ide at have checket ind hjemmefra og være klar med den nødvendige dokumentation, så som pas og flybilletter.
-
Kan du tage madvarer med til Danmark og omvendt?
Myndighederne har stor fokus på smitteriskiko, og der vil i fremtiden blive øget kontrol af ikke-kommerciel indførsel og højere bøder for overtrædelser på dette område.
Island
Hvordan bestiller jeg rejsen?
Under hver enkel tur er der en knap "Bestil/forespørg" hvor man kan forespørge om et uforpligtende tilbud
Du kan også kontakte os:
2398 8200